neděle 16. prosince 2018

Barvy

Barvy. Název dalšího zajímavého knižního titulu francouzského výtvarníka, ilustrátora a spisovatele knih pro děti Hervé Tulleta, který bych vám dnes velmi ráda představila.



V dubnu tohoto roku jsem vám na svém blogu popisovala své první setkání s Tulletovou knihou, jež nesla název Knížka. Možná si vzpomenete, jak jsem barvitě líčila manželův údiv nad ní a to, nakolik upoutala moji pozornost. Seznámení s titulem Barvy se neslo v podobném duchu.



I když Barvy spatřily světlo světa dříve než Knížka (byly vydány roku 2015), dostaly se mi do rukou až nyní. Přestože jsem měla již jakous takous představu, co mě čeká, byla jsem z této "hry v knize" opět dětsky nadšená a natěšeně nakukovala dovnitř.
Co tedy od ní máte očekávat, ptáte se? Děti se učí poznávat základní barvy - červenou, modrou, žlutou a následně zjišťují, jak je namíchat, aby vznikla zelená, oranžová či fialová. To vše se děje formou hry.
Nejprve lehce zaťukáme na šedý puntík, poté zaboucháme silněji a najednou se před námi objeví celá paleta barvených puntíků! A zábava pokračuje. Na barevné skvrny dle pokynů různě klepeme, přejíždíme po nich prsty, hladíme je, s knihou třeseme, jednou ji nakloníme doprava, jednou doleva, barvy se do sebe vpíjejí, všemožně se na stránky otiskují, vytvářejí nejrůznější abstraktní obrazce.






Bystrý čtenář správně pochopil. Nejen poznávat barvy se děti učí. Zároveň si i procvičují, kde je pravá a kde levá strana, zdokonalují si jemnou motoriku, plní jednoduché pokyny, počítají do pěti a hlavně si u toho užívají spoustu zábavy!
Knihu Barvy bych proto doporučila zejména rodičům předškoláků a pedagogům v mateřských školách. Ale víte, co se říká, proti gustu... Já jsem toho zářným příkladem. :-)

A tak si hrajte, dívejte se, míchejte, objevujte a hlavně se dobře bavte!

Tullet, Hervé. Barvy. Praha: Portál, 2015. 64 s.


Žádné komentáře:

Okomentovat